Kvistagrans blogg

Alla inlägg under maj 2010

Av Kerstin Nilsson - 31 maj 2010 10:28

Ja detta gäller inte matte i huset utan alla 4 hundarna. I morse vaknade dom 05.25 och det var ett himla liv på allesammans. Doriz och Malin rusade ut ur sovrummet men småtjejerna var ju inlåsta så dom bara vrålade. orsaken till den tidiga uppstigningen var sonen som bor i huset som kom upp för att hämta sina skor. Han cyklar till jobbet, kan väl inte vara riktigt frisk han inte.


Så nu sover de fyrbenta men inte deras matte. Det borde man ju egentligen passa på att göra men vem sjutton kan sova när det är strålande solsken och hyfsat varmt. Inte jag i alla fall. Fast en sådan här dag brukar sluta med att matte sover någon timme på eftermiddagen framför ngt skitprogram på TV:n och sen blir det sent i alla fall. ja ja vad gör det när dagen startat med strålande sol.

Hoppas ni alla där ute har en bra dag. Vi skall nog kanske ta oss till Gimodammen och se vad småttingarna gillar vatten.

Av Kerstin Nilsson - 27 maj 2010 10:02

Dagarna växlar i humör precis som vädret gör. I tisdags var en bra dag kanonpromenad på eftermiddagen med bästa Solo. Kvällen avslutades eller rättare sagt börjades med att Solo blev SE VCH och så även småtjejernas pappa Patron. Så nu ser vi fram emot de utlovade snittarna och skumpan. Undrar vem som skall fixa det.   

Gårdagen bjöd på allt annat än trvliga upplevelser vill jag lova. Först var jag tillsammans med en kamrat och gjorde det där man fasar för som hundägare.   Sov gott pipen.


När jag kom hem och öppnade mailboxen så fick jag ett mail som idiotförklarade mig och flera med mig. Tack för det!!!! Mig veterligen så strider det mot SKK:s grundregler att uttala sig nedsättande om medlemmar i SKK och dit tillhör väl jag vad jag vet. Och allt detta bara för att jag försökte få rätt uppgifter.

Ja ja personen hade väl en dålig dag kanske vad vet jag men kul är det inte. Det är sådana gånger man undrar varför man jobbar idiellt i klubbar.


I dag skall jag i alla fall försöka få till en bra dag trots att kroppen inte tycker likadant, men den får rätta in sig i ledet och tåla smärta. För ut på stadspromenad skall jag med hela gänget och det kan bli en rolig erfarenhet för min del. Går det åt pipsvängen så återkommer jag säkert i bloggen.

Ha det gott allesammans och tänk på vad ni säger och skriver om och till folk för nästa gång kan det vara ni som blir drabbade.


Del 2:
Jodå dagen bjöd på en stadspromenad med gänget. Och jag säger bara en sak att ni som sitter och flätar fina kamptrasor till MH på Vallentuna BK. Ni kan få låna mina 4 hundar så gör dom jobbet åt er. Sätt en tåt i varje hund så är dom så fint flätade så.   

Fast flickorna var jätteduktiga och vi hade i alla fall tur med vädret. Att sen kroppen helt bangat ur p.g.a pollen och diverse annat är sådana smällar man får ta. Ett bra tips är att reta mig inte idag för då exploderar jag fullständigt.   

Av Kerstin Nilsson - 24 maj 2010 15:56

För tillfället sjunger vi i kör vi småttingar:
Min tand är lös å min tand är lös och när jag tappat den är jag en tandlös tös. Min tand är lös å min tand är lös snart är jag en tandlös gumma.   

Inte konstigt att vi varit lite petiga i maten säger matte för flera tänder är puts väck.

Av Kerstin Nilsson - 21 maj 2010 11:38

Här myser valparna med Malin för fullt

   och sen slocknar dom i Biabädden i hallen.

   Men det är klart vaknar man 04.16 och vrålar så är man nog trött nu. Så även deras matte.   


Av Kerstin Nilsson - 18 maj 2010 21:07

Nu har tjejerna fått nya tilltals namn. Wilda heter numera Rut och Thingla har fått ny ägare och det nya namnet är Leia.

I dag har en tidigare valpköpare varit här och bestämt sig för lilla Leia men hon kommer att vara kvar ett tag tills matte får semester.

Under tiden skall hon rabiesvaccineras och få ett hundpass eftersom hon kommer att flytta till Helsingfors efter mattes semester i Sverige.

Så detta blir internationella kullen 1 i Danmark 1 i Norge 1 på Åland och 1 i Finland.

Bara 3 blir kvar i Sverige och inte så långt ifrån oss. Jag hoppas att få träffa alla så småningom och i vilket fall som helst få kort på dom allesammans.

I dag har vi inte haft fullt lika varmt som de tidigare 3 dagarna innan så det har varit mkt bus och lek utomhus med storasyster. Här kommer lite bilder nedan.
  
Puss på dig syrran eller jag tar det du har i munnen.
  
Alla 4 på samma bild.
  
Många hundar är det.
  
Malin och Leia drar i samma leksak och Rut tänker nog också vara med.
  
Kom igen nu småsyrrorna jag bara väntar säger Malin. 



Av Kerstin Nilsson - 17 maj 2010 12:16

  

Jippie vi har blivit stora nu säger matte och det betyder att vi får röja med mamma och storasyster malin så mkt vi orkar.

Dessutom får vi vara i stora rummet också. Än så länge har vi inte fått vara i mattes säng men vänta ni det kommer nog.   

I lördags fick vi ju dessutom vara på kollo hos vår storebror Solo och det var skitskoj. Han är en mkt snäll lekpappa han.

Sen röjer vi runt på gräsmattan och för tillfället ligger vi och sover på altanen. Hmmmm undrar hur det går till när vi skriver då i denna blogg. Ja inte vet vi men på ngt sätt fixar vi det också precis lika bra som att varje gång matte går in i badrummet passa på att smita med henne dit. Där finns massor av spännande saker i duschen som vi släpar ut som diskborstar och sånt.

  
Nej nu skall vi mysa med syster yster en stund till. Håll till godo med gårdagens bilder, fler kommer.
  

Av Kerstin Nilsson - 11 maj 2010 21:36

Denna vecka har matte bränt sitt ljus i bägge ändar och då tar det fort slut vill vi lova.

I söndags hade hon planerat att fota på klubbens provapådag vid lunchtid för att sen vila lite och så gå et tkort viltspår med Malin på kvällskvisten och sen middag med småttingarnas pappas ägare. men se så blev det inte riktigt vilket väl int eär alltför ovanligt när de tgäller vår matte som tror hon är högst 20 år och superkvinnan.   

Nej det startade med en promenad på förmiddagen med barnbarn och modern i Marka grusgrop. Ja eller rättare sagt i skogen. Vi gick ner och tittade på det rådjursliket vi sett förrut och mkt fanns kvar men inget innanmäte i kroppen. Maja tyckte lite synd om det minsann och matte tyckte nog det var lite äckligt men det tyckte ju inte Doriz och malin. Nej det rätta ordet var och är. SPÄNNANDE!!!!

Sen hem efter dryga timmen där matte och vi och Petra lekt följa john efter maja. Upp på berg och klättra på stenar och vi kan väl säga som så att mattes rygg och hälsena fick sig en smärre pärs. Oj vad hon har gnällt efter det.

Sen blev det klubben och sen hem och gå viltspår som inte alls var så himla kort som matte tänkt sig. Tänk att man aldrig kan lita på karlar. :-) Men malin hon fixade det galant så klart med ett mindre tappt i bloduppehållet vilket inte var så konstigt alls. Men vi redde upp det och spårade till slutet. Ja vi sa att det var slut men inte Malin inte. Alldeles för kort om hon fick säga vad hon tyckte.

Sen hem och laga middag och sent besök som avslutades framför TV:n alltför länge. Upp 05.50 ut med hundar och sen mat till alla inklusive matte. 10.00 kom bästa paula och Yatzy för trimning ochsen sprang hon till klubben och diskade och städade, hem snabbt och vid 14.30 kom nästa trimkund som var Nickey. Snygg kille den sa Malin och var så gullig med honom medans matte trimmade tassarna.

Pussipuss och sen lekte dom en stund ute.

När han blev hämtad la sig matte på soffan och då sa hon eller kanske hennes kropp over and out.

Mening var kursavslutning med malin och sen vårkonsert med max men då var det bara slut kvar av matte så hon ställde in kvällens övningar.

Upp 06.30 i morse 10.00 kom Kajsa för trimning. Åh vad fin hon blivit och finare blev hon efteråt.

Sen var det lunch iväg till klubben för funktionsbeskrivning av Malin, jobb och hämtning av Lycka som skall bo här till och med söndag. Hon löper och med 2 hanhundar i huset kanske det inte blir ngn avkoppling direkt för Solan och krister.


Nu är matte helt slut och snart skall vi sova hela bunten. Mattes rygg har gått av nästan så vi får väl se om hon står på benen i morgon.

Av Kerstin Nilsson - 6 maj 2010 10:57

I går kväll fick jag till världens härligaste hundbild och vad tror ni hände. Batteriet i kameran var slut.  

Malin hittade apportbocken modell stor och sprang runt med den med ett kanonbra grepp. Thingla och Wilda sprang efter och försökte ta den. Dom var såååå söta alla tre. Numera leker Malin med småsyrrorna flera ggr per dag på framsidan. På baksidan i hundgården säger mamma Doriz att hon inte får vara. Mkt vänligt men bestämt puttar hon in henne och för en gångs skull lyder Malin sin mamma.   Ja tänk om man kunde höra vad dom säger till varandra våra fyrbenta vänner. Det vore så intressant eller kanske inte ändå. Mera intressant är det ju att försöka förstå vad dom säger. Mentaliteten på våra hundar är för mig det viktigaste. Har aldrig förstått vad man skall med en hund till som bara är vacker när det är en arbetande ras jag har. Visst gillar även jag snygga hundar men har dom ingen motor så är det inte ngt jag vill ha i alla fall. Sen får andra gärna tycka annorlunda men jag står för vad jag tycker.


I dag är vi nyss hemkomna från 1 timmes skogspromenad och där hittade vi en del smått och gott. Oavsett vart vi går så hittar vi alltid på likdelar av rådjur- Det har nog gått åt många i vinter.  

Trist tycker vi men så är det i alla fall. I eftermiddag skall småtjejerna besöka Stickmyggan för andra vaccineringen.

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards