Kvistagrans blogg

Alla inlägg under juni 2010

Av Kerstin Nilsson - 26 juni 2010 12:02

Dagarna bara går och går och det är fullt upp med 2 busiga småtjejer och deras storasyster.

Nyss hemkommen från en lagom lång promenad med alla 4. Vädret är härligt så det blir nog minst 1 till i skogen framåt kvällskvisten. Fast det är klart man vet aldrig med vädret för det är omväxlande.

Till alla er som läser. Ha en riktigt skön helg för det skall vi försöka att ha.

Av Kerstin Nilsson - 17 juni 2010 10:49

I går var det ju äntligen sol så då passade jag på att åka till Gimodammen för första gången i år.

Doriz simmade en sväng, Malin var fullkomligt sjövild    Var jag inte rolig nu?

Fast det får nog bli en simlektion när det blir lite varmare i vattnet så hon lär sig att använda bakbenen också. Till dom som sett småttingarnas pappa simma och blivit rädda så kan jag meddela att detta var nästan i klass med det.

Rut ramlade i av misstag och sen tänkte hon minsann inte simma. Men leia simmade som om hon aldrig gjort annat. Så du Linda nu vet du vad hon gillar.

Få se om vi får till en sväng i dag igen. Och denna gång skall jag försöka komma ihåg kameran. Jo då nog kom jag ihåg kameran minsann men så typiskt mig att glömma att ladda batteriet. men 1 kort blev det på en viftande Malin som fullkomligt älskar detta med bad. I dag badade alla fast Rut bar jag ut så hon fick simma hon med. Leia är lika galen som Malin i det våta elementet om än lite mera långsam och ordentlig i sitt simmande.
  
Detta är Malin det blev bättre efter hand.

Av Kerstin Nilsson - 15 juni 2010 22:15

Jag är för tillfället urusel på att uppdatera denna blogg men jag vill bara meddela att vi lever i alla fall.

Speciellt systrarna bus vid denna tiden på kvällarna, vilket inte alltid uppskattas av deras krassliga matte.

Det finns så mkt jag skulle vilja göra men antingen regnar det eller så säger kroppen att jag är en gammal kärring. men det skall vi nog bli 2 om för sist jag tittade i prästbetyget var det 25 jag fyllde. ja vilket år det var jag tittade kan vi tala tyst om.   

Nej nu skall jag se om jag kan få lite lugn och ro för att hoppa i säng. I morgon är en ny dag med nya äventyr och någon dag skall det väl bli sol så vi kan åka med småtjejerna och bada. Vi återkommer med resultatet av den utflykten.

Av Kerstin Nilsson - 9 juni 2010 10:16

Vi lever i höggradig välmåga. Ja i alla fall hundarna matten är det bara skrutt med. Vi funderar på att byta.  

I alla fall så kan vi konstatera att matte har numera väldans platta fänrikshjärtan och liljekonvaljer. Inte vet vi hur det gick till för INTE var det vi i alla fall.

STOPP och belägg säger storasyster det var det visst det.

Om matten är så korkad att hon låter småtjejerna vara ute alldeles själva på framsidan får hon skylla sig själv. ja nog om våra dumheter/hyss nu sånt pratar man tyst om.

I förra veckan började Malin på Allmänlydnadskurs på klubben. Matte påstod att hon var riktigt duktig faktiskt.

Dagen efter startade dom på anlagsklass viltspår och det gick inte fullt lika bra. Men spårtempot var kanon förrutom att det tog för lång tid och i sista vinkeln flög och kacklade det änder. Tror sjutton att det var mera spännande.

I söndags var vi till pappa Patron och hälsade på. Vi små tyckte det var skitkul att träffa pappa och jagade honom runt rabatterna. Malin däremot tyckte inte att han var fullt lika rolig.

Men hon gick ett spår som hans husse lagt och det gjorde hon kanonbra säger matte.

I går var vi allesammans och hälsade på bästa brorsan Solo och sprang runt på hans stora tomt. KUL!!!!

Nu sover vi men här kommer lite nya bilder på oss. Håll till godo.
  
Malin och Leia myser.
  
Ja vad vill du matte????? Vi kommer på en gång.
  
Rut jagar flugor och Malin funderar om man verkligen får göra så där.
   
Här har vi hittat en trasa att dra i tillsammans.
   
Vi små vann minsann dragkampen.
   
Men Malin hittar en annan mer spännande sak som Leia måste försöka sno.
   
Snart så är den min.
   
Rut har ledsnat och spanar in fåglarna på lekparken istället. 

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards