Kvistagrans blogg

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Dagens spring i benen

Av Kerstin Nilsson - 25 oktober 2011 20:13

I dag efter dagens arbete tog jag med mig hundarna ut till ett alldeles nytt ställe (för dom).

Meningen var att släppa en i taget och de övriga få gå kopplade. Men eftersom det är mycket spring i benen på en del så fick alla vara lösa först Detta för att få ut allt spring i benen, vilket det var gott om minsann.  

Precis när jag tänkte att jag nog borde koppla Duracellen Ellen alias Malin så fick hon upp ett spår efter troligtvis en hare. Och sen var det ju kört med att få in henne på en stund.   Matte är en idiot får jag väl erkänna.

Jag ser ju precis innan när det kommer att bära iväg och ändå gör jag inget åt det, är man dum eller är man.

Och till det allra dummaste är ju att jag faktiskt njuter av att se henne jaga som hon gör för denna gång hade jag synkontakt med henne hela tiden (nästan). Hon är så satans systematisk så det är en fröjd att se, vilket kanske är orsaken till att vi aldrig kommer att ha tid, energi och framför allt pengar till att träna henne för en eventuell start på jaktprov.

Att hon kan jaga är det ingen som helst tvekan om men om hon någonsin kan lära sig att läsa regelboken för spanielprov vete sjutton. När hon efter en kort stund kom tillbaka fick hon gå kopplad medans någon av de andra två fick springa sina lovar. Doriz är ju inte svår att ha lös för hon är ju riktigt lydig när matte ropar men den lilla Ruthan är lite yvigare och "skall bara". Fast jag måste säga att under den senaste månaden har hon växt enormt vad gäller uppmärksamhet och lydnad. Och att röja på hyggen i och under och över buskar och stenar har hon definitivt inget problem med.

Nu är hon ju tyvärr till salu p.g.a C höfter men detta är en hund som någon kunde få mycket roligt med. Får väl erkänna att det känns ganska sorgligt att sälja henne men hon får det säkert bättre hos någon annan som bara kan ägna sig åt henne eller eventuellt har en annan hund som inte kräver lika mycket som en viss Mallenutt kräver av sin förare. Fast jag gillar ju hundar med massor i så vi skall nog få ordning på henne också så småningom.

Den som lever får se.    

 
 
Ingen bild

Moster Majken

27 oktober 2011 10:43

Klart du ska ta chansen Malin, men... glöm inte hålla koll på matten. De rackarna kan försvinna rätt vad det är!

Ruthan du är sååå söt på bilden tycker vi här hemma!

Kram från er moster

Kerstin Nilsson

28 oktober 2011 19:20

Jag tar chansen varje gång och den här matten försvinner nog inte (hoppas jag).
Ruth är såååååå söt det tycker vi också. Och är lite ledsna i ögat för detta. Ja inte för att hon är söt förståss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Nilsson - 23 januari 2021 11:19

Veckan som varit har varit en skitvecka med dränering av energin.Wilja opererade ju bort juvertumörer förra veckan på onsdagen. Ibland önskar man att dom inte vore så jäkla pigga och glada då det varit svårt att hålla henne i stillhet. I måndags skul...

Av Kerstin Nilsson - 14 januari 2021 16:04

Denna veckan har det hänt en del hos oss.I söndags träffade vi Ylle's syster Ronja för en träff i skogen. Matte hade en konstig idé om att vi skulle ta en speciell stig där det inte fanns så mycket utrymme att röja med varandra för systrarna. Ha sa d...

Av Kerstin Nilsson - 12 januari 2021 08:56


  Här har vi det senaste tillskottet i kenneln. Hon heter Kvistagrans Lilla My men kallas Ylle. Just för tillfället (åtminstone igår) borde hon heta Hundjävel. Hon är en underbar knappt 6 månaders valp utom när hon ska åka hem från timmespromenad i ...

Av Kerstin Nilsson - 12 januari 2021 07:58

Det här får bli en nystart på bloggandet som kommer att handla om allt möjligt.Vi får väl se hur länge det håller. Jag måste nog göra om startsidan också då det är lite annorlunda fördelning av hundar numera och av diet.LCHF fungerade inte alls längr...

Av Kerstin Nilsson - 25 februari 2018 15:25

Ja så blev det ju som förväntat att jag glömmer bort att blogga.Måste bero på vädret för detta är inte min grej. Jag fryser!!!!!Men ätandet går riktigt bra förrutom gårdagens fika med semla på IKEA. Men för att vara en semla för 15:- var den riktigt ...

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards