Kvistagrans blogg

Alla inlägg under april 2012

Av Kerstin Nilsson - 19 april 2012 11:39

I går började Malin och jag Agilitykurs. Det var definitivt en höjdare vill jag lova. Malin var jätteduktig med alla hinder. Nu provade vi ju inte så många men vi körde lite kombinationer med att följa med vid ett hopphinder och sen skicka framåt till nästa. Funkade klockrent. Sen testade vi tunnlar, korta, långa och kombination hopp, tunnel genom.

Klockrent första gången men sen såg matten = jag att fröken hade ngn mysig (för henne) doft i näsan åt skogen till. Troligtvis rådjur!!!!! Jippie tänkte jag och skickade och hon hoppade och stack som en avlöning skrikandes Mot Sherwoodskogen!!!!   Nej då hon skrek inte alls men stack gjorde hon. Och matte i full språng efter skrikandes ngt obegripligt som jag dessutom inte kommer ihåg. Vilket är synd för det fungerade. Hon hade hoppat över diket men tvärnitade och vände sig om och stod alldeles stilla. Och då kallade jag in och hon kom ögonblickligen.

Vi kan väl säga som så att det har aldrig hänt förr och matte såg ut på detta viset.   

Och till det bästa var att jag vågade skicka henne igen flera ggr och hon gjorde det hon skulle och inget annat.
Vi kan avrunda kvällen med att hon sov gott sen.

Mattes bästa Duracellen Ellen. Agility är skitskojigt!!!!!!

Av Kerstin Nilsson - 15 april 2012 21:17

I morse så blev vår matte hämtad av yngsta sonen. Transporterad till Gimo sim och idrottshall. Nu har hon ju fått lite blodad tand med detta att gymma så först gymmade hon typ 35 minuter böt om till baddräkt och sen simmade hon knappa timmen. Lite bastu på det och en skön dusch och sen hem.


Kastade i sig lite lunch, drack vatten och kaffe och vilade i knappa timmen.

Sen lurade hon vår källargubbe till en promenad med oss alla 3. Långt som attan var det men nu börjar vi ju bli riktigt vältränade så vi fixade det minsann. Hemifrån och nästan hela vägen (bakvägen) till Norrskedika och tillbaka.

2 timmar var vi ute och gick så nu är både vi och matten lite trötta minsann.

Skall hon fortsätta på detta viset så kommer både hon och vi att se ut som sylfider   Ja i alla fall vi. Det skall mycket till innan hon blir en sylfid, men hon kanske i alla fall blir lite mindre av både LCHF mat och motion i massor. Hoppas kan man ju alltid göra. 

Och vi tänker göra som grodan vi. Leva på hoppet för det blir så mycket roligare då.

Av Kerstin Nilsson - 10 april 2012 14:50

Sen flera veckor tillbaka så har jag ju börjat motionera både mig och hundarna mer än någonsin och vet ni? Det är så jäkla kul att ranta runt i skog och mark och även på stadens alla gator.

Tror ni det är ngt fel på mig, borde jag ringa till sjukvårdsupplysningen och fråga kanske. 


Nej då skämt och sido det är nog helt normalt är jag rädd.

I helgen så motionerade jag både hundar och barnbarn och i går så var vi på prova på rallylydnad på sjötorget och det var ngt som hundarna, jag och Max uppskattade. Så nu är Max och Ruth anmälda till en Rallylydnadskurs på Hundungdom.

Så kul tycker jag att även han blev intresserad och han var så duktig och även Ruth. Maja tyckte det var lite jobbigt och det kan jag förstå för Doriz (som var den hunden Maja lånade) ville ju hela tiden till mig som testade med Malin.

Ja detta blir en intensiv och rolig vår tror jag med mkt hundaktiviteter.


Och på köpet kanske jag kan förlora några hekton, man kan ju alltid hoppas.

Av Kerstin Nilsson - 1 april 2012 09:31

Nu har det hänt lite saker som gör att Ruth inte skall flytta längre. Så nu måste vi ju hitta på ngt att sysselsätta henne med. Vi kanske skall testa på Rallylydnad för det gjorde mamma Doriz i torsdags och herregud så skojigt hon tyckte det var. Gamla tanten (fast säg inte till henne att jag sagt det /matten i huset.)

Egentligen är det nog en allmänlydnadskurs hon skulle behöva gå och framförallt lära sig att matte är den hon skall focusera på Inte andra hundar. Alla är inte där för att leka med Ruth.

Men det var faktiskt skitskojigt och Doriz var jätteduktig. Fast nu var ju tanken med Doriz ngt helt annat i vår och vi får väl se vad det blir av den tanken och idén.

Malin är anmäld till en Agilitykurs och skall tränas inför viltspårsstart 2 förstapris vill vi ju ha så hon blir champion.

Tänk om man hade obegränsat med pengar då skulle jag satsa på en jaktprovsstart eller 2 men jag skulle behöva lite hjälp med träning och det kostar pengar och dessutom kostar bensinen massor i dagsläget och jaktträningen ligger ju inte runt knuten precis.Ja ja det får väl bli i ett annat liv kanske.


Iofs tror jag att Malin skulle kunna gå väldigt långt där om bara det gick att få broms på henne där jag vill. Inte när hon tycker  


Vi kan väl säga som så att i skogen i veckan så fick jag stopp på henne flera ggr men då ser jag ut så här  

och låter väldigt illa ja eller i alla fall mycket. 

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards