Kvistagrans blogg

Alla inlägg under september 2012

Av Kerstin Nilsson - 1 september 2012 15:30

När jag nu återvände till min blogg så undrar ju även jag om vi inte gjort något alls denna sommaren.

Men det har vi faktiskt och det ganska mycket.

Vädret har det ju varit si och så med men träna kan man ju göra i allla väder, och det har vi gjort. Simträning av Ruth har det väl inte blivit så mycket med direkt. Sommaren har ju varit allt annat än simträningsvillig liksom.

Hon och jag har tränat 2 ggr i Gimodammen men än har hon inte upptäckt tjusningen med att simma precis.

Däremot har jag en annan som mer än gärna simmar, långt och länge och med en helt perfekt simstil. Effektiv kallas den visst. Jag har ju lite planer på att starta på vattenprov med Mallenuttan och då kanske det är på sin plats att träna åtminstone någon gång.

Hittills har vi seriöst tränat 1 gång och som tidigare år så har vi endast ett problem. Avlämningen!!!!!

Så hem och träna på land och jo där sitter det klockrent hur jag än beter mig så lämnar hon av och apporterar skitsnyggt. Men så kommer vi till vatten och då vill hon gärna droppa i strandkanten. Men det var väl sjutton om vi inte skall få till det.

Sen har jag tränat viltspår med Malin tänkte jag skulle få det där championatet klart i höst då jag tänkte att hon skulle få valpar till våren. Då vore det ju kul om hon hade en arbetstitel i alla fall. Vi jobbar på det. Doriz tränar jag lydnad med och hon är riktigt duktig för en torr Frolic men tävla Nja jag vet inte det jag, Jag har liksom inte den ambitionen då jag tycker att träna är roligare än att tävla.

Lilla Ruth hon tränar på det mesta och framförallt så är hon en riktigt duktig spårhund. Så vi får se vad det blir av henne så småningom.

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards