Kvistagrans blogg

Alla inlägg under augusti 2013

Av Kerstin Nilsson - 12 augusti 2013 21:27

Tänk vad jag är urusel på att skriva i min blogg. Man kan ju tro att inget händer, men så är inte fallet alls.

På människofronten måste jag väl tyvärr erkänna att upp på Kebnekaises topp kom inte jag i år på grund av en strejkande kropp. Däremot kom mitt yngsta barnbarn inte ens fyllda 9 år upp hela vägen tillsammans med sin pappa.
Farmors bästa Maja. Och veckan efter besteg hennes bror Galdöpiggen i Norge tillsammans med sin pappa och ett bonussyskon också under 9 år. Jag är störtimpad av dom allesammans och önskar så att jag kunde göra ngt sådant men kroppen säger ifrån och då blir det ju bara en pina att ens försöka Och inte blir det roligt för någon. Allra minst för de som måste höra gnället ;-)

På hundfronten så har vi tränat lite simning med allesammans Det har ju varit störtvarmt i Juli så mkt mera har man knappt orkat. Ngt spår med Wilja har det blivit och apporteringsträning med allesammans. Dom är riktigt duktiga på apportering faktiskt. Vad gäller spår så tänker jag inte orda så mycket om hur fantastiskt duktig Wilja är både på personspår och blodspår. Men fortsätter det så här så skall ni se att viltspåret klarar hon galant och det är bara väldans synd att hon är född i februari och inte får starta förren 24 november. Och vem vet det kanske är snö på marken då och sen ligger väl skiten till maj eller nått. :-( Jag vill starta snart för hon är oerhört spårnoga och fokucerad. Som jag sagt förrut så är det tur att hon har 1 fel Bristande matlust för annars vore hon perfekt Ja åtminstone arbetsmässigt och mentalt. Exteriören och pälsmängden = avsaknad av en del päls lämnar en del att önska om man vill ställa ut men för mig är det andra viktigare.

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards