Kvistagrans blogg

Alla inlägg under februari 2018

Av Kerstin Nilsson - 25 februari 2018 15:25

Ja så blev det ju som förväntat att jag glömmer bort att blogga.
Måste bero på vädret för detta är inte min grej. Jag fryser!!!!!
Men ätandet går riktigt bra förrutom gårdagens fika med semla på IKEA. Men för att vara en semla för 15:- var den riktigt god.
Dagens frukost blev räkmacka utan bröd. Och lunchen bestod av Tacotallrik utan tortillabröd elelr tacoskal. Ostchips istället.
   
      
Chipsen ble lite mörka vilket jag inte förstår varför men dom gick att äta i alla fall. Ikväll får det väl bli ngn fiskrätt kan jag tro.

Av Kerstin Nilsson - 16 februari 2018 13:21

I morse var jag väldans trött. Klev upp tidigt så hundarna fick gå ut men dom fick ingen frukost för jag la mig på soffan en stund. Vid 7 tiden kom sonen upp och frågade om jag kunde skjutsa honom till jobbet. Och visst på med kläderna hundarna fick följa med och så åkte vi till Gimo. När jag väl släppt av sonen ringde jag den andra sportiga sonen och frågade om han trodde det gick att promenera på Gimodammen. Jodå det gick sa han och det gjorde det. Alla hundarna fick vara lösa och jisses vad dom sprang.
 
Malin som aldrig kan sköta sig lös någon längre stund stack ju till skogs och Mary efter. Men hon kom snabbt tillbaka (jag såg henne hela tiden) Wilja höll sig i närheten hon är inte så förtjust i när matte skriker och är arg liksom. Mary fick koppel på och jodå ganska snabbt (allt är ju relativt) så kom Malin tillbaka och såg ut som hon sa: Vad står du här och skriker för kärring.
Sen åkte vi hemåt men stannade på klubben och tränade lite linförighet/fritt följ. Gick ganska hyfsat, läggande under gång, apportering, kryp som gick strålande och vittringsapportering. Det gick rysningar genom kroppen. Så snyggt och noggrant letande trots att matte spridit ut pinnarna ordntligt. Lyfte inte ens på fel pinne utan tog rätt Det blir guldstjärna minsann.
Sen åkte vi hem jag åt frukost bestående av 2 kokta ägg, 50 gram inlagd sill och 1 msk majonäs.
Fick lite annat gjort hemma sedan iväg med Max ochMary på en skogsprommis. Hem och lagade lunch den ni skulle ni ha smakat. Stekt lax på salladsbädd med sparris och romsås.
 
Smaskigt värre.

Av Kerstin Nilsson - 10 februari 2018 19:06

I torsdags var första gången jag sk. syndade = gjorde avsteg från dieten. Klubben hade årsmöte och jag bakade en smörgåstårta till mötet. För att vara som alla andra (dumt tänkt) så åt jag ingen riktig middag, dock en kycklingklubba för att int eta så mycket smörgåstårta. Men det är väl konstigt att när man låtit bli bröd i flera veckor så är det inte alls så gott som man tänkt sig. Lika bra det.
Fredag morgon var det dåligt med frukostmat men det blev 2 hårdkokta ägg med majonäs, lunchen blev rätt tänk men middagen vart som den vart äggröra och bacon. Jaja int ehelt fel iofs dock lite för mkt protein och inge grönt.

Dagen började med omelett med champinjoner, lite purjo ett par cocktailtomater och ost i smeten.
En underbar promenad i 1 timme och 20 minuter of road med yngsta sonen och hundarna. Kallt som sjutton var det -12 men solen lös och det var vackert som bara attan.
 
Klockan var ungefär 08.30 när jag tog kortet.
Sedan åkte den äldre sonen och jag till systembolaget och bunkrade. Han öl och jag vin. Så nu dricker jag (läs) smuttar jag på ett glas JP Chanet.
Har nyss ätit middag bestående av 150 gram entrecoté stekt isbergssalld och vitlökssmör. Annorlunda med smörstekt isbergssallad men helt okej. Blir nog fler ggr.

 

Av Kerstin Nilsson - 7 februari 2018 20:22

I morse vaknade vi till lite mera snö och -11 ute. Vackert jovisst men kallt som attans. Eftersom Mary och jag skulle på Appellkurs så kunde ju inte de andra följa med och sitta i bilen. Så efter deras och min frukost så fick dom gå en prommis
.
Avocado, räkor, ägg lite majo och cf. 
Sen åkte vi iväg på Appellkurs Mary och jag, hämtade upp Max på vägen dit. Mary utvecklas bra i lydnaden tycker jag riktigt nöjd med henne. Efter kursen fick Max och Mary röja lite och leka Max hade varit så duktig och varit i köket medan vi hade kurs.

 
Hem rasta de andra två och äta lunch Kesoplättar med paprikastrimlor.
 


Lugn eftermiddag och sedan blev det middag. Väldigt sent men jag var inte hungrig.
vitlöksostsfylld kycklingfilé med vitkålsgratäng.
 


Av Kerstin Nilsson - 6 februari 2018 07:53

I dag började vi dagen med lite messkonversation efter att ha tittat på termometerns utetemperatur. Betydligt bättre än gårdagens temperatur på -11,5 när jag gick till sängs. Tog en tablett magnesium till middag och det blev lite sprutt på magen så den får jag ta det lugnt med tror jag.
För att då återgå till dagen så tog jag min dos collagen och hyaluron, lite värktabletter på det och sedan frukost. Kolla in vad jag åt.
 
2 ägg, 50 gram räkor 1 msk majonäs lite blandad sallad och några paprikastrimlor.
Inte helt fel dock kittlar det inte dödsskönt i kistan som Baloo skulle ha sagt. ;-)
För att försöka få lite bättre stopp på värken så tog jag 1 tsk (drygt) gurkmeja som är hur äckligt som helst och 2 nypontabletter.
Nu ska jag ta på mig lite mera kläder och ge mig ut med 1 hund på promenad. Den yngsta förmågan behöver lära sig att gå i koppel.
Återkommer säkert med mera under dagen.
Jodå promenaden gick väl bra vi mötte en Jack Russel i skogen som Mary tyckte hon skulle leka med. Fast den andra hunden hade inte riktigt samma åsikt. Så vi gick vidare. Sen gick vi hem väntade 1,5 timme och sedan tog jag med mig alla hämtade upp Max och åkte till skogs. 3 får vara lösa på vår timmespromenad. Och herregud tänk om man bara hade en bråkdel av deras energi och ork. Fullt ös medvetslös är det som gäller hela tiden.  
Efter den promenaden var det då dags för lunch. Kycklinggryta med strimlad kokt spetskål. Mumsigt.  
Nu får vi nog vila en liten stund.

Av Kerstin Nilsson - 5 februari 2018 16:16

Jaha nu var det då dags att börja blogga igen. Åtminstone är intentionen den.
Sen vet vi ju hur det brukar gå med den saken ;-)

Nu tänkte jag blogga om min resa mot en lägre vikt och en smidigare mindre värkande kropp.
Ja som rubriken säger så är det nog 66 år som jag lidit av övervikt. Nja inte riktigt men hela mitt vuxna liv från 15 års ålder så har jag till och från kämpat med vikten. Nu får det vara slut på denna berg och dalbana upp och ner. Jag är less och förbannat trött på det så nu ska jag lägga in en högre växel för att nå ett mål där jag kan sova åtminstone 5 timmar i sträck utan att vända och vrida mig och gå upp varannan timme för att det gör ont, för att jag får kramp elelr helt enkelt bara behöver uppsöka hemlighuset.

Började för 1 vecka sedan följa Anna Halléns bok Sluta banta gå ner i vikt. Den är baserad på LCHF modellen dock med de flesta recept med fisk, kyckling och kalkon. Ja och så livräddaren ÄGG !!!
Och en sak är säker. Har du ätit ägg från frigående höns ute och inne så vill du inte ha köptas ägg någonsin mera. Tack snälla Petra för att du har höns och Eva och Gunnar för att ni hjälper till med dom.

Har dessutom börjat dricka collagen och hyaluronsyra för människor så vi får väl se om det också kan göra lite nytta mot en kropp med mindre värk.

Magnesium är beställt och skall också för intas nu ska jag må bättre. Försvinner bara snön och det blir varmare är jag ändå gladare.

Jag återkommer med rapport om hur det går framöver och hoppas på att kunna bifoga lite bilder av både mat och natur. Och vill det sig riktigt illa så kanske ni även får se en och annan bild på min nya aktivitet som än så länge är hemlig. Jag mste bara hitta vissa saker först ;-)

Mors och goodbye för denna gång.

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards