Kvistagrans blogg

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Kerstin Nilsson - 9 augusti 2010 10:03

I går var ju Malin och jag på jaktträning. En kanondag som inte började särskilt bra men slutade kanon.

Började vid 01.00 tiden att himlen fullkomligt brakade lös med åska, blixtar och ösregn. kastade mig upp och drog ur allting som ev. kunnat gå sönder (jag måste köpa en sådan där grej som jag glömt namnet på)   

Men när jag vaknade 10 minuter före klockan så var det fint väder här så förhoppningarna var ju att det skulle fortsätta så.

Släppte ut hundarna och in kom en halt Malin, inte mkt men tillräckligt för att jag skulle bli orolig för dagens övningar.

Släppte av Doriz och Ruth hos Solo och jag tror att Ruth var lite olycklig först för hon ville inte släppa mig liksom. Men det blev nog bra framåt dagen, massor med gos och mys så går mattesuget över.

Sen åkte Malin och jag vidare mötte upp Ritwa och Kajsa i Harg och fortsatte resan mot kursen.

Väl framme var vi ju min vana trogen alldeles för tidiga men jag ville vara ute i god tid och hade tänkt mig att låta Malin springa ur sig överskottsenergin, men det sket sig ju med en hund som jag inte visste om hon skulle hålla under dagen.

Men hon höll och jag var supernöjd med dagens alla övningar.

Jag lärde mig ett och annat om min hund när jag fått fundera en stund på väg hem varför hon gjorde på vissa sätt i apporteringsövningarna som iofs gick kanonbra men inte som jag är van vid.

Tänk man är aldrig för gammal för att lära sig ngt nytt.

Väl hemma var både hundar och matte ganska trötta och sussade gott i natt.

Ett stort tack till Lisbeth för en kanonkursdag och till alla som var med. Alloa hundar var jätteduktiga.

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards