Kvistagrans blogg

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Japp nu har man vaknat minsann!!!!

Av Kerstin Nilsson - 16 mars 2011 12:09

Började på ett inlägg för någon timme sedan om hur trist jag tyckte allt var, men fick ett telefonsamtal som fick mig att sätta mig framför datorn och kika på Huset fullt Av hundar.

En sak är säker att jag är definitivt vaken och vet inte om jag skall skratta eller gråta eller vara skitförbannad.

Detta var nog en av de värsta dokusåpor som jag sett.

Hur kan man välja ut 4 jakthundsraser till en liten tjej som har 2 marsvin som hunden skall kunna fungera ihop med. Och hur kan man lämna ut 6 hundar att samtidigt följa med en främmande familj hem för att hanteras av en familj som inte har särskilt stor hunderfarenhet.

Sen skall dom utifrån vad man sett välja ut 4 att fortsätta lära känna. Man lär väl inte känna en hund på den korta tiden och definitivt inte tillsammans med 5 andra.
Hur dom som lämnat ifrån sig dessa hundar kan utsätta dom för det begriper jag inte heller. Oavsett hur många hundar eller eventuellt osålda valpar jag hade skulle det aldrig ske att jag gjorde så mot mina djur. Oavsett så är hundarnas väl och ve viktigast för mig.
Vad lämnar detta program för signaler till de familjer som vill skaffa hund och när skall vi få se ett seriöst program om att skaffa hund?????

Och 9 program till blir det men jag är överygad om att programmet kommer att ha många tittare. Åtminstone kommer en hel del uppfödare som är lika upprörd som jag att kika på om det i fortsättningen kommer att vara lika töntigt och ur hundarnas synpunkt helt idiotiskt.


 
 
Ingen bild

Inger o tjejerna

17 mars 2011 10:49

Jag var ju oxå tvungen att kolla på datorn efter att ha läst ditt blogginlägg. Konstigt att man inte pratar något om rasernas olika egenskaper!(Att jack russels är kända som skickliga dräpare av gnagare t ex, kanske inte helt oviktigt för familjens marsvin?) Bra TV? Ja kanske, men inte särskilt informativt om vad man ska tänka på när man skaffar hund. Det man möjligen kan lära är att det går bra även med lite äldre hundar inte bara valpar.

Kerstin Nilsson

2 april 2011 09:20

Korrekt vad gäller terrier och så även taxen. Men av erfarenhet vet ju du att det går bra att ta hand om en äldre hund. Bättre hade Majken inte kunnat få det.

 
Ingen bild

Eva Uebel

17 mars 2011 18:28

Håller helt med dig om det konstiga programmet. Vissa scener var rätt dråpliga, men själva syftet och hanteringen var helt fel! Taxen, 2 år, kissade inne... Några av de andra hundarna var lite väl unga för att "lånas ut". Låna kan man göra av bekanta man har och som har en vuxen hund. Tänk om vi skulle vilja låna barn för att välja "rätt sort"

Kerstin Nilsson

2 april 2011 09:19

Ja du Eva.
Hur skulle det se ut om vi lånade ut våra barn för att andra skulle se om det var rätt sort :-) fast lite skojigt vore det kanske.
Visst var det fel raser och fel åldrar. Nej fram för ett vettigt hundprogram kanske vore ngt för SKK att göra om hur man skall tänka när man väljer hund.

 
Ingen bild

eva uebel

18 mars 2011 21:27

Håller med dig - tänk om vi skulle "låna barn" inför att eventuellt skaffa egna. En 2-årig tax som fortfarande kissar inne...
Kul hundar var det, men in fel sammanhang!!

Kerstin Nilsson

24 april 2011 20:40

Jo det vore ngt det Eva. Fast det kanske vore en bra idé så blev det inte så många barn :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Nilsson - 23 januari 2021 11:19

Veckan som varit har varit en skitvecka med dränering av energin.Wilja opererade ju bort juvertumörer förra veckan på onsdagen. Ibland önskar man att dom inte vore så jäkla pigga och glada då det varit svårt att hålla henne i stillhet. I måndags skul...

Av Kerstin Nilsson - 14 januari 2021 16:04

Denna veckan har det hänt en del hos oss.I söndags träffade vi Ylle's syster Ronja för en träff i skogen. Matte hade en konstig idé om att vi skulle ta en speciell stig där det inte fanns så mycket utrymme att röja med varandra för systrarna. Ha sa d...

Av Kerstin Nilsson - 12 januari 2021 08:56


  Här har vi det senaste tillskottet i kenneln. Hon heter Kvistagrans Lilla My men kallas Ylle. Just för tillfället (åtminstone igår) borde hon heta Hundjävel. Hon är en underbar knappt 6 månaders valp utom när hon ska åka hem från timmespromenad i ...

Av Kerstin Nilsson - 12 januari 2021 07:58

Det här får bli en nystart på bloggandet som kommer att handla om allt möjligt.Vi får väl se hur länge det håller. Jag måste nog göra om startsidan också då det är lite annorlunda fördelning av hundar numera och av diet.LCHF fungerade inte alls längr...

Av Kerstin Nilsson - 25 februari 2018 15:25

Ja så blev det ju som förväntat att jag glömmer bort att blogga.Måste bero på vädret för detta är inte min grej. Jag fryser!!!!!Men ätandet går riktigt bra förrutom gårdagens fika med semla på IKEA. Men för att vara en semla för 15:- var den riktigt ...

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards