Kvistagrans blogg

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Kerstin Nilsson - 13 januari 2011 21:31

Nu är det bestämt att det blir Doriz som skall paras med Bellman.

P.g.a olika orsaker så känns det mer rätt och hittills är jag ju mycket nöjd med Doriz valpar och eftersom detta blir hennes sista kull så väljer jag att para henne nu så fort hon bara löper.

Att det blir valpar med stor arbetsvilja och viltintresse tvekar jag inte en sekund på. Nu har jag ju dessutom träffat den tilltänkta in real life och tror riktigt mycket på denna kombinationen.

Planerna förövrigt är att träna Ruthan i vardagslydnad (hon kan ju inte gå i koppel)    Så nu får det vara nog med att bara åka till skogs och släppa henne tillsammans med de övriga utan nu skall hon och jag träna alldeles själva. Hon är ju ganska följsam så det skall nog inte vara så svårt att få till hoppas jag.

Sen skall Malin träna viltspår och bli klar med sina öppenspår bara snön försvinner och som det ser ut just nu så blir väl det till midsommar kanske    Dessutom skall hon ju klara enkelt vattenprov under året hade jag tänkt och denna gången skall jag väl inte ha sådan otur att hon löper när det är dags för start i alla fall.

Även Ruth skall vattentränas för det blev ju aldrig så att hon lärde sig att simma ordentligt förra sommaren. Och det berodde säkert på att precis när hon började så simmade hennes lillasyster över henne och tryckte ner henne under vattnet. Och det kan ju inte ha varit särskilt kul precis när man är ca. 4,5 månad. Men hittills har jag inte haft en hund som inte gillat att simma så det löser sig nog    bara det blir sommar någon gång i år också. Men f-n trort för ena dagen så skiner solen och snön smälter för att nästa dag bli nästan -10 och däremellan så snöar det. Det känns långt till vår och sommar må jag säga.   

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards