Kvistagrans blogg

Alla inlägg den 21 april 2011

Av Kerstin Nilsson - 21 april 2011 16:54

I dag har vi varit i den berömda och efterlängtade skogen och jag kan väl sumera det med att jisses vad dom längtat.

Sprang som dårar alla 3 och jag tränade vändning och inkallning med en viss mallenutta.

Skitduktig var hon och vände varje gång på ordet här för en kvarts torr Frolic.

men sen finns det ngt som är en total störning och inte funkar alls för till saken hör att malin har en inbyggd slagruta och luktar sig tamesjutton till vatten.

Rätt vad det var så stack hon av i hundra kilometers hastighet och då funkade varken vissling eller HÄR!!!

Och tillbaka kom hon dyngsur för hon hade hittat den enormt stora vattenpölen i skogen och jisses vad hon gillar det.

Men för att träna lite extra vatten med Ruth så gick vi ner emot pölen och när Doriz fick se den så stack hon rackt ner i vattnet och badade även hon.

Både Malin och Doriz simmade en sväng men inte Ruth. Hon plaskade runt och blötte magen men inte mera så det är vår utmaning under våren och sommaren att få henne att tycka det är lika mysigt med bad/simning som de andra två tokstollarna.

Och hur jag skall träna stadga med Malin i närheten av vatten vete sjutton men jag får klura på det så skall ni se att även det går så småningom i alla fall.

Nej nu skall jag in i duschen och sen på middag hos yngsta sonen. Alla ni som läser detta önskar jag en glad påsk.

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards