Kvistagrans blogg

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Kerstin Nilsson - 12 maj 2011 11:00

Simträningen har börjat redan, fast det är klart frågar man Malin så går det bra att simma alla tider på året bara inte isen ligger förstås.    fast det vete sjutton om hon inte skulle prova även med lite isflak omkring sig.

Fast lite kul var det för några hade lagt en brandslang nere vid badplatsen vår och när Malin kom upp så blev hon väldigt konfunderad över den. Fast det gick ju fort över. Men mysko var den och jag är bara glad att hon inte följde hela slangen för den gick bort över vägen och säkert 100 meter lång och i andra ändan var det folk och bil som stod där. Jag såg dom men inte hundarna.

När Malin simmar runt simmar ingen av de andra men är hon kopplad så simmade Doriz en sväng och när både Doriz och Malin sattes i bilen så kunde även liten Ruth ta sig en simtur, ja tur och tur är väl synd att påstå men hon simmade i alla fall.

Förra året när hon var liten blev hon ju dränkt av sin syster som var en hejare på att simma och efter det har hon varit skeptisk till detta med simning. Men i år skall vi nog få henne att komma på hur härligt det är. Om inte annat så får väl jag gå i själv och simma fast inte riktigt än då. Liiiite kallt är det nog för min del men förhoppningsvis blir det en bra sommar även i år och då skall här simtränas med Ruth och Malin skall tränas inför enkelt vattenprov.

Uj ja mycket träning blir det av både det ena och det andra. I morgon skall jag lägga ett blodspår åt Ruth och ev. ett åt Malin också fast då ett öppenklasspår.

Om bara denna envisa förkylning kunde ge sig så jag inte gick omkring som en snorande zoombie så blir det nog bra med den saken.

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards