Kvistagrans blogg

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Kerstin Nilsson - 17 januari 2012 09:19

I går åkte vi ut i skogen, långt bort från ära och redlighet. Och det var väl tur för jag säger bara en sak. Det fanns rådjur där, vilket 2 av damerna Nilsson talade om mycket tydligt.

Vet ni vad jag önskar mig??? Jo en megastor åker äng på så där en 100 hektar utan skog så man kan se dom hela tiden. Nu är dom inte ur synhåll mer än kanske en halv minut jo upp till 1 minut kanske för i går tog jag tid. Men det känns som en evighet när man inte hela tiden ser dom. Dessutom är det så att är det öppet så håller somliga sig väldigt nära och är så villig till arbete på mina villkor. Men skogen drar den liksom. Och det är klart att är matte pisstråkig och bara går där på vägen så finns det ju bra mycket mera spännande saker i skogen. Och då får man väl leta rätt på det själv då.

Men nu står i alla fall parning på almanackan för Mallenuttan har börjat löpa. Ja det är 1:a dagen men det händer i alla fall ngt.

Denna gång skall jag göra ngt jag aldrig gjort förrut .

Jag skall göra ett progesteronprov. Dels p.g.a att Malin brukar vara väldigt uppvaktande mot sina kamrater här hemma väldigt tidigt och dels för att den tilltänkta hanen är 11 år gammal. Då kan det vara bra att få veta när hon är i höglöp. Detta skall bli så spännande tycker jag. Lilla söta Mallenutten (med en räv bakom örat) skall förhoppningsvis bli mamma. Pluttan   

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards