Kvistagrans blogg

Alla inlägg den 12 januari 2021

Av Kerstin Nilsson - 12 januari 2021 08:56

 
Här har vi det senaste tillskottet i kenneln. Hon heter Kvistagrans Lilla My men kallas Ylle. Just för tillfället (åtminstone igår) borde hon heta Hundjävel. Hon är en underbar knappt 6 månaders valp utom när hon ska åka hem från timmespromenad i skogen. Det vill jag inte säger hon och springer undan. Lite Alfons Åberg över henne. Ska bara.
Matten har då efter 1 timmes promenad väldigt ont i ryggen och höfterna och knäna och tålamodet är inte det bästa liksom. Så igår startade jag bilen och körde en bit. Naturligtvis med kontroll på vart hon var och inte sprang hon efter inte. Men jag tror hon blev lite fundersam för hon kom nästan ända fram mot mig med en pinne i munnen. Inte vet jag vad hon menade med det men nått var det väl och jag fick i alla fall på henne koppel och in i bilen kom hon fortare än kvickt. Men men vi får jobba på saken och om ett halvår kanske hon frivilligt hoppar in i bilen efter promenader.

Av Kerstin Nilsson - 12 januari 2021 07:58

Det här får bli en nystart på bloggandet som kommer att handla om allt möjligt.
Vi får väl se hur länge det håller. Jag måste nog göra om startsidan också då det är lite annorlunda fördelning av hundar numera och av diet.
LCHF fungerade inte alls längre så nu är det viktväktarna vi får väl se hur det går med den saken.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards