Kvistagrans blogg

Alla inlägg under april 2010

Av Kerstin Nilsson - 19 april 2010 07:28

Nog för att jag har hört att man skall träna mycket på sånt man vill bli bra på men nu har matten i alla fall gått till överdrift tycker jag.

I morse ställde hon klockan på ringning 06.15 det har ju inte hänt på jag vet inte när. Vi har ju egna små väckarklockor annars och då kliver hon upp när dom låter inte förr.

Sen gav hon oss alla mat rastade, duschade, klädde på sig och gav sig iväg.

Och vi undrade förståss vart hon skulle utan oss.   Vi då får inte vi följa med? Om hon mot förmodan åker iväg vid denna tiden på dygnet så brukar det vara på hundrelaterade prylar.

Nej då hon skulle göra det där man gör varje år när man äger en bil. Besiktning heter det visst. Undrar om det är samma sak som veterinärbesiktning????

Men när hon slog in bilnumret i datorn så var det visst ngt fel.

HON VAR DÄR 1 MÅNAD FÖR TIDIGT.   

Knäppskalle säger vi bara men det positiva var att hon kom fort hem igen.  

Av Kerstin Nilsson - 17 april 2010 14:43

I går eftermiddag kom Ninni hit för lite hundgos och det finns det ju mkt av nuförtiden. Ja alltså det finns många att gosa med. Men alldra mest gosade hon ju med småttingarna såklart.

Det gör alla som kommer hit och jag förstår inget alls. Hallå där det finns ju en alldeles underbar Malin och gosa med så varför ägna sig åt dom där huliganerna det kan jag inte förstå alls.

Dessutom har jag ju sett hur det minskar i fodertunnan och eftersom jag äter samma mat som dom så börjar jag bli lite orolig. Tänk om det inte blir ngt alls kvar till lilla mig.   
I alla fall innan hon åkte hem i dag så gick vi en hyfsat lång promenad i skogen och där gjorde jag dunderfyndet Oskar.

Nästan ett helt rådjursben hittade jag som jag snällt levererade till matte. Fast egentligen had ejag nog velat ha det alldeles själv men jag vet ju att matte blir sååå glad för att få dekorera alla trän i skogen med såna fynd så okej då det är väl bäst att hålla henne på glatt humör och lämna av fynden jag gör.

Det är nämligen så att vi har lodjur i vår promenadskog och dom har slagit en hel del rådjur under vintern därav alla fynd vi gör.

Nej nu är liten Malin trött, valparna sover och det tror jag matte också snart skall göra för monstren vaknar 06.20 och lever loppan. Då är det bara att kliva upp och släppa ut dom och sen ge dom mat och efter det är matte vaken och nu har dom bytt däck på bägge bilarna och matte fick köpa nya däck till sin så nu är det bara slut kvar av vår matte.

Morsning från Svarta faran/Malin
  

Av Kerstin Nilsson - 15 april 2010 16:14

I eftermiddag har Malin och Wilda fått träffa varandra alldeles ensamma. Utan både mamma och systrar.

Vi = Malin och jag tog med oss Wilda in i vardagsrummet och Malin tyckte det var en kul figur som så småningom när hon blir lite större säkert kan användas till både det ena och det andra. jaktkamrat, kampkamrat, som boll kanske att rulla i väg men jag tror att liten Wilda kommer att ha vissa åsikter om den saken.

Det gick ovanligt lugnt till för att vara malin och både hon och Wilda verkade nöjda efter leken.

Vad mysigt och lugnt för Doriz det kommer att bli när Malin har någon annan att ägna sig åt att terrorisera.

Av Kerstin Nilsson - 15 april 2010 08:48

Här kommer det rapporter och bilder från valpisarna som flyttat.

Vissa bilder är bara till för mig   men denna är nog okej att visa för världen.

  

Han har fått en hundkompis om av lite annorlunda modell. Ni vet en sådan där som somliga skulle ha. Finns i alla olika färger, skäller inte, blir aldrig skitig (ja om inte de levande släpar ut dom förståss) kan tvättas i maskinen, behöver inte mat och rastning. Men det är skojiga leksaker för en liten valp. Denna leksakshund är större än Wille än så länge.

Mina egna valpar busar runt allt dom kan och biter i varandra, beskär en ensam buske i hundgården som aldrig blir sig lik. Inte gör det mig ngt för jag har inte planterat den där utan den har kommit med frön från grannens tomt. Om den fick vara ifred så skulle det bli en stor fläder för det har jag fått på andra ställen som hundarna inte kommer åt.

Av Kerstin Nilsson - 14 april 2010 11:50

Jag har fått rapport från de som flyttat och alla verkar ha funnit sig väl tillrätta.

Bilder har jag också fått och här kommer en från Kvistagrans Working Class Hero kallad Shani.

  

Av Kerstin Nilsson - 12 april 2010 08:30

De 3 småtjejerna är bara så kanonduktiga. I går kväll nattade jag dom strax före 22 tiden och i morse sov dom till halv 7. 1 bajs och 3 kisspölar på tidningarna.

Inte illa för valpar som är precis fyllda 9 veckor idag.

och med en uppfödare med kass rygg så kan jag bara meddela att det är kanon att inte behöva skura golven varje dag. Jo naturligtvis skurar jag i valphagen ändå men köksgolvet (där dom vistas dagtid) utom när jag åker bort förståss behöver inte skuras varje dag.

Nu sover dom tungt vid mina fötter i köket och Wilda snarkar och ligger närmast sin matte.

I går hade vi besök av Wilma's familj och jag tyckte det verkade som dom var nöjda med sin lila tjej som är inackorderad här till sista april då hon hämtas.

Jag lovar att sköta om henne på bästa sätt och bara snön smält bort lite mera så skall jag stoppa in alla i bilen och åka till skogen så dom får lite bilträning och får göra ngt roligt.

Jag skall även börja med lite koppelträning en och en och det blir väl en rolig historia kan jag tro. Alla valphalsband innehåller ju klipulver.  

Ha en bra dag allesammans och en extra tanke till lilla Lova som troligtvis fått en släng av blåskatarr när hon flyttade till Åland. Pluttan da.

Av Kerstin Nilsson - 10 april 2010 09:39

Måste bara visa denna bild jag tog för några veckor sedan på Thingla.
Alla sätt att sova är bra frågan är bara om hon blev avsvimmad före eller efter hon stoppade in nosen i min träsko.  
  

Av Kerstin Nilsson - 9 april 2010 08:06

Nu på morgonen tyckte Doriz att det var dags för lite uppfostran av småttingarna och lite mammamys.

Dom är för söta.

 
Lite uppdatering efter förmiddagens mammamys och hundpromenad. I den äldre dottern Malin måste vi ha korsat in setter eller vinthund för herregud vad den fröken springer. Hur skall detgå på Grundprovskursen vi skall gå????   

Matte kommer att bli svettig av att se till att avståndet hålls. 15 meterslina kanske vore lämpligt? 

Här kommer lite flera bilder och jag skönjer en viss likhet mellan någon kryddig och Thingla. Kryddans morfar är Thinglas morfar också.
  

Sen lite mera mammagos förståss det är mkt av den varan för tillfället.

  

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards