Kvistagrans blogg

Alla inlägg den 24 november 2010

Av Kerstin Nilsson - 24 november 2010 09:12

För tillfället är det lugnt och skönt inomhus. Tyvärr kan man väl inte säga detsamma om utomhusvädret precis.

I natt trodde jag den eländiga tallen i tomtgränsen skulle blåsa ner över mitt hus, vilket gjorde att jag naturligtvis inte kunde somna.

Hundarna frös visst för alla 3 kurade ihop sig tätt tätt under mitt täcke och det innebar ju förståss att jag inte sov ett dugg bättre.

Det är konstigt att trots att sängen är 140 cm bred så finns det oftast 50 cm orört och den delen är inte närmast mig.

Hundarna brukar ju vräka ut sig i soffan och i sina egna korgar, då ligger dom minsann på rygg och spretar med benen men se i sängen skall man helst ligga ovanpå matten.   

Och jag tror inte det hjälper med en större säng heller dom kommer i alla fall att trängas närmast mig.

Den förkylning som jag nu snart haft i minst 3 veckor verkar inte vilja ge med sig utan flyttar bara runt i kroppen. Så nivån på arbetsork är under lågvattenmärket nu och har nog snart frusit till is.

Och på söndag är det första advent och alla julstjärnor och gardiner skall upp sägs det. Men oavsett om jag sätter upp dom eller inte så blir det ju jul i vilket fall som helst så vi får se hur det blir med den saken.

Morsning på er alla där ute nu tror jag det blir en timmes slummer i soffan för min del.

Presentation


Välkommen till hundarnas blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards